Ik heb mijn BSA binnen!

AgnesHet is tijd voor een klein feestje, want ik heb mijn BSA binnen! Dat betekent dat ik over ben naar jaar twee en dat ik vanaf nu aaaaaalle tijd van de wereld heb om mijn studie af te ronden. En dat vind ik leuk, heel leuk. 

Voor mijn BSA moest ik 45 van de 60 punten halen die er dit jaar te halen vallen. Iets wat bij mijn opleiding menig student niet haalt, omdat het te moeilijk is, omdat ze er niet hard genoeg voor werken of omdat de studie toch niet is wat ze hoopten. Met je BSA mag je dus over naar jaar twee, maar wanneer je hem niet haalt moet je stoppen met de opleiding. Dat was iets waar ik helemaal geen zin in had, want deze studie is mij groot en deels op het lijf geschreven, dus stoppen zat er voor mij niet in.

Als ik vorige periode al mijn vakken had gehaald, had ik de 45 punten al binnen gehad. Helaas haalde ik Recht niet, waardoor ik die vijf punten miste. Geen BSA in periode C voor mij dus, maar dat was helemaal niet erg, ik had dit jaar nog tijd genoeg.

En toen klonk twee uur het ‘pling’ geluid van mijn mailprogramma en sprong er een mededeling op dat er een cijfer ingevoerd was in Orsiris, het cijfersysteem van de HU. Een zes voor een project, geen cijfer waar ik trots op ben, maar ik werd er snel aan herinnerd dat dit betekende dat ik mijn BSA binnen had en toen maakte die zes me ook helemaal niet meer uit. Want ik mag over!

Toen heb ik eventjes een klein dansje gedaan terwijl ik Daves appte en blije berichten stuurde in mijn groepschats. Het liefst zou ik nu ook taart eten, maar daarvoor vind ik het niet speciaal genoeg. Al moet ik zeggen, taart kan bij iedere gelegenheid, speciaal of niet.

Nu gaan we door voor de P, want hoe mooi zou het zijn wanneer ik in oktober mijn Propedeuse diploma in ontvangst kan nemen? Juist, heel mooi! Dus de boeken blijven nog even open en dan heb ik hopelijk over een week of twee goed nieuws!

Een gedachte over “Ik heb mijn BSA binnen!

Plaats een reactie