Je weet niet wat morgen brengt.

Ja, wat zal ik er eens van zeggen. Lang geleden hé? Normaal zou ik zeggen dat het me spijt, maar eigenlijk is dat niet waar. Want ik had er gewoon even geen zin in, dus waarom zou ik mezelf dan verplichten mijn vingers op het toetsenbord te zetten? Zou toch raar zijn, het is namelijk mijn blog, dus ik bepaal wat ik daar mee doe. Dus geen sorry van mij, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat nu ik mijn vingers weer over het toetsenbord laat glijden merk hoe fijn ik het vind. 

Daarnet was ik weer eens op Facebook aan het rond surfen (ik moet eigenlijk leren, dus je snapt wel) en toen zag ik berichten over een meisje dat niet veel ouder was dan ik, dat overleden was. Ik kende haar niet persoonlijk, maar zo nieuwsgierig als ik ben ging ik een blik werpen op haar pagina. Die pagina stond vol met de liefste berichtjes en als ik ze moet geloven was het een ontzettend tof meisje. Verschrikkelijk natuurlijk dat iemand op zo’n jonge leeftijd de wereld al verlaat, maar dat is niet waar ik het vandaag over wil hebben.

Ik wil het hebben over de ontzettend mooie en lieve woorden die we uitspreken wanneer iemand overleden is. Meestal zijn dat de mooiste woorden over iemand die ik heb gehoord. Ik heb wel eens gezegd, of in ieder geval gedacht, dat ik graag zou willen horen wat mensen zouden zeggen op mijn begrafenis. Het is namelijk zo dat de dingen die mensen dan zeggen, nooit tegen je zeggen terwijl je nog springlevend bent. Dat is iets wat ik heel erg jammer vind, want iemand zal het nooit meer horen en had diegene het niet verdient het zelf ook te weten?

Ik zou maar al te graag weten wat ik voor iemand beteken, omdat dat gewoon heel fijn is. En ik denk dat ik echt niet de enige ben die dat fijn vind. Zelf vertel ik het echter ook niet altijd en iedereen hoe fijn ik hem of haar vind, dat vind ik best moeilijk en daarnaast heb ik ook het idee dat als ik het te vaak zeg, het waarde verliest.

Toch vind ik dat ook ik het vaker uit moet spreken, want je weet niet wat morgen brengt.

2 gedachtes over “Je weet niet wat morgen brengt.

Geef een reactie

