Moeders en sociale media.

Moeders.Als eerst wil ik jullie voor de duidelijkheid vertellen dat ik mijn moeder over het algemeen best modern vind. Zeker op het gebied van kleding gaat ze met haar tijd mee, op wat uitschieters, zoals enkellaarsjes onder een jurk, na. Alleen die sociale media… Op dat gebied loopt mijn moeder tien jaar achter. 

Waar Facebook tegenwoordig is overgenomen door de ouderen, waar ik, moet ik toegeven, niet heel enthousiast over ben, ontbreekt daar één iemand. Mijn moeder. Mijn moeder is iemand die totaal geen behoefte heeft aan statusupdates over leuke vakanties, foto’s van kopjes koffie en al het geweldige wat Facebook ons nog meer te bieden heeft.

Wat ik daar van vind? Nou, ik snap d’r wel. Wat voor nuttigere dingen had ik wel niet kunnen doen met de tijd die ik aan het scrollen door mijn tijdlijn heb besteed. Ik denk dat als ik al die tijd had gebruikt voor, bijvoorbeeld, het bakken van taarten, ik ondertussen net zulke lekkere taarten kon bakken als mijn moeder kan. Die besteed d’r tijd namelijk wel daaraan.

Ook is Whatsapp niet echt aan mijn moeder besteed. Hele korte berichtjes gaan prima hoor, maar echt uitgebreide conversaties zullen wij daar nooit hebben. Gelukkig is dat iets wat ik alleen maar fijn vind. Want waar ik anderen alleen een whatsappje stuur om te vertellen over dat ene goede cijfer, bel ik mijn moeder en een ‘Wat goed! Gefeliciteerd!’ horen is toch echt veel leuker dan het lezen.

Wel heeft moeders tegenwoordig Instagram. Al moet ik daar de disclaimer bij vermelden dat ik het voor haar aan heb gemaakt omdat dat me nou juist zo leuk voor d’r leek. Foto’s kijken van lekkere taarten, leuk interieur en mooie tuinen, dat leek me wel wat voor haar. Helaas heeft ze nog steeds nul foto’s geplaatst, volgt ze maar negentien mensen, wordt ze alleen door Daves, m’n nichtje en mij gevolgd en heeft ze sinds het downloaden van de app denk ik vijf keer gekeken. Maar het is een begin jongens, het is een begin.

Ach, mijn moeder is de leukste moeder die ik me kan wensen, met of zonder Facebook. Ze moet er alleen nog wel even mee leren leven dat mensen nu haar verjaardag vergeten, maar dat komt vast goed.

4 gedachtes over “Moeders en sociale media.

  1. Mijn moeder is best actief op social media. Facebook, Twitter, Instagram, ze heeft ’t allemaal. Onlangs vroeg ze me zelf waarom ik niet op Snapchat zat, haha… 🙂 Voor ons zijn social media ook handig om in contact te blijven, aangezien ik in Zwitserland woon en zij in Belgie.

    Like

Geef een reactie

