5 december.

IMG_6309.JPG

5 december, de dag der dagen. Tenminste dat was het vroeger voor mij. Als ik de verhalen van m’n ouders moet geloven was ik de trouwste sinterklaas-gelover die je maar kan bedenken. Ieder jaar was het weer drama met de angst dat sinterklaas niet kwam, de cadeautjes verdwenen waren, en ga zo maar verder.

Trouw heb ik geloofd tot mijn 9e. Als een toenmalig klasgenootje me niet tien keer had verteld dat sinterklaas niet bestond, had ik vast geloofd tot m’n 10e. Als ik heel eerlijk ben vind ik het nu nog steeds jammer dat sinterklaas niet bestaat, of in ieder geval dat ik niet meer geloof. De spanning, de blijheid, en de adrealine, ik mis het wel.

Dit jaar vier ik sinterklaas met m’n ouders en twee keer met vriendinnen. Met m’n ouders (en broertje, natuurlijk), doen we dit jaar voor het eerst geen lootjes, we hadden er allemaal geen zin. Maar om de traditie toch een beetje te bewaren maken we er vanavond gewoon een gezellige avond én krijgen we alsnog een cadeautje, gewoon voor de leuk. Met beide vriendinnen groepen ga ik dobbelen. Zaterdag met twee van mijn beste vriendinnetjes en volgende week zaterdag met m’n vriendinnetjes van atletiek. Ik heb er zin in 🙂 .

Vertel! Hoe ga jij sinterklaas vieren?

Veel plezier vandaag in ieder geval. ❤

Een gedachte over “5 december.

  1. Pingback: Verjaardagvoorpret | hallototziens

Plaats een reactie