Een maand lang geen bruine m&m’s, koekjes, taart en heel veel meer.

Processed with VSCOcam with f2 preset

Zorg dat je voordat je aan dit artikel begint zit, want ik wil het niet op mijn geweten hebben dat je flauwvalt van verbazing (al kan je natuurlijk nog steeds flauwvallen als je zit, maar daar denken we gewoon niet aan). Wie mij een beetje kent, weet dat ik wel dol ben op een beetje zoetigheid. Ach, laten we eerlijk zijn: laat dat ‘beetje’ maar weg. Ik ben dol op bijna alles waar een flinke hoeveelheid suiker inzit. Maar al die heerlijke dingen heb ik al vijf dagen links – dus in de kast – laten liggen, want ik doe namelijk een suikervrije maand. Ja zeker, een hele maand.

Bij gekomen van de schrik? Mooi. Dan kan ik je er nu het fijnere van vertellen. Want laten we eerlijk zijn, er zijn maar heel weinig mensen die spontaan en vrijwillig een maand geen suiker gaan eten. De meesten hebben daar wel wat motivatie voor nodig, zo ook ik.

Het was dan ook Davy die dit (nu nog prima) plan voorstelde. Hij had wat filmpjes gekeken en wilde het eigenlijk wel uitproberen. Nu wist, en weet, ik natuurlijk ook dat suiker alles behalve goed voor je is. De filmpjes van mensen die een maand geen suiker eten heb ik ook meerdere malen voorbij zien komen, net als de artikelen. Zelfs was ik eigenlijk wel heel benieuwd hoe het mij persoonlijk af zou gaan, dus ik stemde in met het plan.

Na nog een week genoten te hebben van alles waar suiker in zit (en dat zijn héél veel dingen kan ik je nu vertellen) begon afgelopen zondag onze suikervrije maand. Heel spannend vond ik het eerst: bang om ziek te worden, het niet vol te houden en meer van dat soort dingen. Maar ik moet zeggen dat ik het op dag vijf nog steeds prima te doen vind. Ik kan nog best veel wel eten en ziek ben ik ook nog niet geworden, op wat hoofdpijn na. Daarnaast heb ik ook nog geen ‘cravings’ gehad, dus al met al ben ik zeer tevreden.

Ik weet natuurlijk dat we pas op 1/6e zijn en er nog heel veel gebeuren kan, maar met blij zijn met de huidige stand van zaken is niets mis. Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat en ik beloof plechtig jullie op de hoogte te houden!

2 gedachtes over “Een maand lang geen bruine m&m’s, koekjes, taart en heel veel meer.

Geef een reactie

