Het fijne van een capuchon.

Het fijne van een capuchonIk en mijn capuchon zijn aller, aller, aller beste vriendjes. Regen of niet, je ziet mij fietsen met mijn capuchon op. Ondertussen ben ik al heel wat keren voor gek verklaard en één van mijn vriendinnetjes was er zelfs een keertje heilig van overtuigd dat ik dronken moest zijn (was ik overigens niet), want wie fietst er nou met een capuchon op terwijl het droog is? Nou ik dus. 

Het hele punt is dat ik een enorme koukleum ben. Ik kan heel erg slecht tegen temperatuurverschillen, dan sta ik al snel te klappertanden. Dus dan kan je je vast wel bedenken wat er gebeurt wanneer ik vanuit mijn verwarmde huisje op de fiets stap terwijl het een graad op 16 is, laat staan wanneer we het over de winter hebben. Juist, dan klapper ik mijn tanden m’n mond uit.

Van mijn lieve moedertje heb ik geleerd dat je de meeste warmte via de hoofd verliest, vandaar ook dat we in de winter allemaal massaal een muts gaan dragen. Maar ik ga hartje zomer of het begin van de herfst niet rond lopen met een muts, dus ik vond zo mijn eigen oplossing: de capuchon. Wanneer ik op de fiets stap zet ik vaak mijn capuchon op en wanneer ik het na een minuut of tien doorfietsen (en doorfietsen doe ik werkelijk altijd) zéér warm heb, doe ik die capuchon gewoon weer af. Handig toch?

Behalve dat een capuchon ook in de zomer kan, heeft hij (of zij?) nog een ander voordeel ten opzichte van die muts, of hoed, wat jij wil. Hij zit namelijk vast aan je jas, dat is vast geen nieuws voor je, maar het voordeel daarvan is dat wanneer je hem afdoet, je hem nergens op hoeft te bergen én hem niet kwijt kan raken. Is best handig toch?

Dus jongens en meisjes, daarom ben ik fan van mijn capuchon. En als jij je wel eens af hebt gevraagd waarom dat meisje met haar capuchon op fietste terwijl het droog was, dan weet je het nu.

Bron foto

Geef een reactie

