Mijn afkeer voor Snapchat.

Processed with VSCOcam with x1 presetOndertussen schieten de Snapchat accounts uit de grond. Bekende bloggers zoals Kenza, Vera Camilla en Sanny zoekt geluk zijn al helemaal in to Snapchat en helaas zijn zij niet de enigen. Zelfs winkels gaan nu over op Snapchat. En ik vind allemaal het helemaal niets. In dit artikel gaf ik al kort aan dat ik niet zo’n fan ben van Snapchat en vandaag ligt ik mijn afkeer wat verder toe. 

Kijk, het begint er dus al mee dat mijn telefoon het niet aankan om veel mensen te volgen. Het is voor mij dus niet mogelijk om al die bekende bloggers te volgen en dat vind ik redelijk hinderlijk. Dat ligt natuurlijk geheel aan mij, of eigenlijk mijn telefoon, maar toch. Het draagt bij aan de afkeer.

Maar wat mij daarna ontzettend irriteert is dat veel bekende personen doen alsof zij Snapchat hebben uitgevonden. Teksten onder Instagram foto’s bestaan de helft van de tijd uit zinnen als ‘Heb jij al snapchat?’. Nou lieve schatten, ik heb al meer dan tweeënhalf jaar Snapchat, dus heel vernieuwend ben je niet.

Daarnaast ben ik niet dol op Snapchat omdat het een tool is waarmee mensen, en dan bedoel ik dus niet alleen bekendere mensen, heel makkelijk met de wereld kunnen delen hoe geweldig hun leven wel niet is. Ieder weekend is het weer raak met Snapchat-verhalen vol met dronken foto’s en filmpjes van ‘toffe’ feesten, zodat iedereen kan zien wat voor geweldige avond mensen wel niet hebben gehad.

Nou hoor ik je denken: ‘Kyra, dat kan je toch ook met Instagram doen?’, maar ik vind dat er een groot verschil zit tussen Instagram en Snapchat. Waar bij Instagram de meeste mensen moeite doen om een mooie foto te maken, is die druk bij Snapchat er niet. Dat maakt dat het veel makkelijker is om een Snapchat foto of filmpje te plaatsen van jouw ‘awesome leven’, dan een Instagram foto.

Tenslotte vind ik het simpelweg heel jammer dat mensen door Snapchat veel minder foto’s op Instagram plaatsen, want dat is simpelweg mijn favoriete medium, en ben ik stiekem een beetje angstig dat Snapchat er straks voor zorgt dat Instagram niet meer bestaat.

*Disclaimer: Ja, ik gebruik zelf Snapchat, dus dit stukje is misschien een beetje krom. Het is alleen wel zo dat ik, in vergelijking met anderen, mijn SC-account heel weinig gebruik. Daarnaast blijf ik erbij dat ik, ondanks mijn eigen gebruik, geen groot fan ben van de manier waarop de meeste mensen het nu gebruiken. 

Geef een reactie

