Ik en mijn iPhone 4.

IMG_9981Ik heb ondertussen alweer twee en een half jaar een iPhone 4 in mijn bezit. Deze telefoon kreeg ik van mijn ouders toen ik zestien werd. Voordat ‘ie mijn eigendom werd, was hij het eigendom van mijn vader. Al met al gaat deze iPhone al zo’n vier en een half jaar mee. En ik moet zeggen dat ‘ie vier jaar lang heel erg goed werk geleverd heeft, maar dit laatste jaar gaat echt nergens meer over… 

Op dit moment is het scherm in duizend stukjes gebroken, maar als dat het enige was, was er niets aan de hand. Want behalve dat het scherm er niet zo fraai meer uitziet werkt het ook simpel weg niet meer. De linkerkant van het scherm doet het de helft van de tijd niet en ook heb ik tegenwoordig geen emoiji-toetsenbord meer. Wanneer ik dat toetsenbord namelijk gebruikte, kwam ik niet meer terug naar het gewone letter-toetsenbord. Naast dat ik nu geen smileys meer stuur, kan ik ook regelmatig geen ‘1’, ‘q’ of ‘!’ sturen en ik kan je vertellen dat ik vaker dan ik dacht een ‘1’ wil gebruiken.

Naast het touchscreen-probleem zit het ook in de telefoon zelf niet goed. Kijk, iedereen heeft wel eens gehad dat een groepsgesprek heel gezellig is geweest zonder jou en dat je dan bij het pakken van je telefoon opeens 500 whatsapp berichten hebt. Nou, we weten allemaal dat telefoons daar niet heel goed tegen kunnen. Mijn geliefde iPhone 4 is daar ook niet voor bestemd, sterker nog ik denk dat ik hem nooit meer kan gebruiken wanneer ik ooit die 500 whatsappjes krijg. Mijn telefoon crasht namelijk al finaal bij dertig, ik herhaal dertig, whatsapp berichten. U begrijpt, ontzettend plezierig.

En helaas is Whatsapp niet de enige app die mijn iPhone 4 niet meer aan kan. Snapchat is bijvoorbeeld ook één groot drama. Onder andere daarom haat ik het dat Snapchat opeens zo populair is onder allemaal interessante mensen die ik het liefst op de voet volg. Want ik heb gewoon niet de capaciteit al die mensen toe te voegen, het enige wat nog net gaat zijn mijn naaste vriendjes en vriendinnetjes.

Er is maar één ding waar ik niet over te klagen heb. De kwaliteit van de foto’s die mijn toestel maakt. Laatst nog vroeg een vriendin of ik al mijn vakantiefoto’s had gemaakt met mijn vaders iPhone 6 en daarna naar mijn eigen telefoon had gestuurd, maar nee hoor. Al mijn foto’s komen gewoon vanaf mijn oude, niet trouwe iPhone 4. Dat kan die, gelukkig, nog wel.

Ook heeft het wel één voordeel – een niet werkende telefoon. Ik gebruik hem namelijk veel minder! Iets wat op zich helemaal niet slecht is, toch? Maar alsnog zou ik heel graag een nieuwe willen. Eentje die heel is, eentje waarmee ik weer een uitroepteken en een hartjes-smiley kan sturen en eentje waarop ik al die interessante mensen op Snapchat kan volgen. Zorg jij daarvoor? Alvast bedankt. ❤

Een gedachte over “Ik en mijn iPhone 4.

  1. Pingback: Mijn afkeer voor de Snapchat. | hallototziens

Geef een reactie

