Een bezoekje aan Sneakerness Amsterdam 2015.

Processed with VSCOcam with f2 preset

Processed with VSCOcam with f2 preset

Hoi lieve lezers!

Ik heb me vandaag in een wereld gestort waar ik eigenlijk amper bekend mee was. Samen met Daves bezocht ik vandaag Sneakerness, een soort ‘markt’ in de IJ-hallen waar je zo-veel sneakers kan kopen en bewonderen. Waar ik een ‘sneakercollectie’ heb van, even tellen, volgens mij zes paar, heeft Daves een collectie waarvan ik nog niet eens de helft van heb gezien. Daves verzamelt sneakers en houdt van sneakers. Niet houden van in de zin: ik draag graag sneakers, nee houden in de zin van: ik kan er nooit genoeg van hebben.

Het idee om te gaan kwam dan ook niet van mij. Daves had kaartjes en vroeg of ik met hem mee wilde gaan. Na een korte twijfel, ik vond het namelijk best een beetje eng, zei ik ja. Vandaar dat ik vanochtend om elf uur, na 5,5 uur slaap, op de fiets stapte naar het station om mezelf, met heel veel anderen, in een trein te proppen.

Eenmaal in de IJ-hallen heb ik heerlijk mensen kunnen kijken. Ik heb genoten van mensen die er zo stijlvol uitzagen. Ik vind het heel leuk wanneer je ziet dat iemand veel aandacht aan zijn outfit heeft besteed en deze mensen waren er in overvloed. Maar het draaide natuurlijk vooral om de schoenen. Ik moet zeggen: ik wist niet dat er zoveel verschillende sneakers waren. Ik heb paartjes (dat woord gebruiken ‘sneakerheads’ de gehele tijd) gezien die ik nog nooit ergens voorbij heb zien komen en ik kan kan niet ontkennen dat ik erg onder de indruk was, en ben. Er zat zoveel leuks, speciaals en moois tussen, maar daar betaalde je dan ook voor. Ik vind het moeilijk een gemiddelde te noemen, maar denk aan prijzen tussen de 30 en 1000 euro waarbij er een minuscuul deel goedkoper was dan 100. 1000 euro voor een paar schoenen, ik zou ze niet eens aan durven raken. Ik moet ook toegeven dat ik daar als de dood was dat ik mijn warme chocomel over een paar schoenen zou kiepen,ย but I did not!

Ik kan zonder twijfel zeggen dat het de weinige slaap en de drukke trein waard was. De sfeer, de schoenen, de mensen, ik ben vol lof. Volgende keer keer ben ik zeker weer van de partij en dan zorgen Daves en ik dat we dezelfde schoenen aan hebben. Leek ons wel leuk.

Bedankt voor het lezen en ik wens je nog een fijne zaterdag avond!

Liefs โค

2 gedachtes over “Een bezoekje aan Sneakerness Amsterdam 2015.

Geef een reactie

