Halina Reijn in DWDD

Wat ik zo fijn vind aan een blog hebben, is dat ik mijn mening en mijn gedachtes kan delen met jullie. Mijn mening over alles en over niets. Ik denk zoveel verschillende gedachtes waar ik het maar al te graag over heb met iedereen en alles. Vandaar ook dat sommige mensen om mij heen zo af en toe helemaal kneiter van mij worden, ze vinden dat ik erg veel praat (verbaast me niets).

Waar ik vandaag graag mijn mening over wil geven is het fragment met Halina Reijn in De Wereld Draait Door. Als je niet weet waar ik het over heb, kijk dit filmpje dan eventjes.

Gekeken? En wat vond je er van? Ik vind het zo ontzettend knap en zielig tegelijk. Ik vind het heel gedurfd van Halina om zo naar buiten te treden als BN’er over zoiets persoonlijks. Maar tegelijk vind ik het ook zielig dat wij en de media haar daar eigenlijk toe dwingen. Want wij zijn degenen die zeggen dat ze zo mooi is en dat het zo raar is dat ze nog geen kind heeft. Ik vind het moeilijk dat wij zo snel ergens een mening over vormen en die via anonimiteit maar paf, boem met de wereld delen. Maar misschien dwaal ik nu een beetje af.

Over het niet zwanger kunnen worden ben ik wel duidelijk. Ik vind dat zo ontzettend naar voor iemand. Ik ben dol op kinderen, dat weet iedereen om mij heen (ik geef natuurlijk niet voor niets training) en ik weet ook één ding heel erg zeker: ik wil later kinderen. Ook al houdt die baby je 24 uur per dag bezig, ik weet zeker dat één glimlach van dat hoofdje alles voor mij goed maakt. Misschien raar om dat op je achttiende te zeggen, maar het is voor mij gewoon heel duidelijk.

Juist omdat ik me het geluk zo goed voor kan stellen, vind ik het zielig dat niet iedereen dat geluk kan ervaren. Als het even kon, zou ik er voor willen zorgen dat iedere vrouw, die dat wil, een kind kan krijgen. Ook de mooie en slimme, want dat is ze gewoon, Halina Reijn. De tijd dringt en de kans wordt steeds kleiner, maar ik houd hoop voor haar.

En Halien, mocht het toch niet lukken, je mag over een jaar of tien altijd op mijn kinderen komen passen. Je weet me te vinden, hoop ik.

Geef een reactie

