Uitstelgedrag

Hai lieve lezers, ik heb daarnet echt zo lekker ontbeten. Ik heb maar liefst vier witte, geroosterde boterhammen op met pindakaas. Witte boterhammen met pindakaas, ook wel bekent als de hemel op aarde. Oké, er zijn nog veel lekkerdere ontbijtjes, maar toch was dit eventjes genieten.

Ik zat net mijn urenregistratie voor een project bij te werken, een project waar je eigenlijk 140 uur aan moet besteden en toen bedacht ik me dat ik in de 5e, dat is pas één jaar geleden, een profielwerkstuk moest maken. Aan dat profielwerkstuk moest je toen 80 uur werken en jeetje, wat vond ik dat veel. Kijk, als je in één maand ergens 80 uur aan moet besteden is het inderdaad veel, maar ik had er een half jaar voor. Zo apart wat voor groot verschil er eigenlijk zit tussen het HBO en de havo.

Bijvoorbeeld ook dat ik vorig jaar zo extreem liep te stressen over mijn examens. En nu staat één tentamen gewoon gelijk aan één examen. Waar maakte ik me druk om?

Ik zou nog wel eens terug willen naar de vijfde, dan had ik het allemaal meteen gedaan en me niet zo druk gemaakt. Nou ja, dat kan ik nu wel zeggen, maar eigenlijk weet ik zeker dat ik het ook dan weer tot het laatste moment had uitgesteld. Uitstelgedrag, hebben we daar niet allemaal last van?

Nu ga ik snel mijn spullen pakken en op mijn fietsje stappen.

Tot ziens!

2 gedachtes over “Uitstelgedrag

    • Ahh, niet doen. Weet je wat het is? Je hebt het vaak niet eens door dat je het drukker hebt dan eerst, pas op het moment dat je terug kijkt, merk je het op. Dus geniet er lekker van, het komt vanzelf allemaal goed! En heeeel veel succes met je examens!

      Like

Geef een reactie

