Mag ik u voorstellen aan Kees?

Processed with VSCOcam with b1 presetProcessed with VSCOcam with f2 preset

Foto 24-03-15 18 33 27

Mag ik u voorstellen aan Kees? Kees Poes om precies te zijn, ook al is Kees eigenlijk een kater. Kees kwam afgelopen zondag in ons leven, miauwend en best wel mager. Mijn moeder als grote katten liefhebber had meteen een zwak voor hem en wilde hem het liefst in huis nemen. Maar dat kan in eerste instantie gewoon niet omdat hij misschien verdwaald is, maar wel een baasje heeft, maar ik wilde het vooral niet omdat ik een grote allergie heb voor katten. Niezen, jeukende ogen, kriebelend gehemelte, ik krijg het allemaal. Dus Kees werd weer buiten gezet, in de hoop dat hij de weg naar zijn eigen huis weer zou vinden.

Maar toen ik gister achter mijn laptopje zat te werken hoorde ik hem weer, Kees was terug van nooit weggeweest. Nog steeds mager, nog steeds miauwend en nog steeds even lief. Dus toen heb ik mijn eigen gezondheid opzij gezet en Kees binnen gelaten in de keuken. Niet om hem zelf te houden, maar om hem eten te geven en hem bij ons te houden totdat de dierenambulace kwam, dat kostte overigens best wat moeite. Maar ze kwamen! Zij vonden Kees niet mager, blijkbaar is ons beeld van de juiste dikte van een kat totaal vertekend. Toch hebben ze Kees wel meegenomen, want hij had zijn balletjes nog, en ja, dan zouden er straks allemaal zwangere katten rondlopen, moeten we ook niet hebben.

Dus daar ging Kees weer, naar het asiel in de hoop terecht te komen bij zijn oude vertrouwde baasje, of bij een nieuw, nog liever baasje.

Lieve Kees Poes, bedankt voor je gezellige gekroel en je aanwezigheid. Ik zal je gemiauw missen. Het gaat je goed ❤

Geef een reactie

