Dit is Yara.

Processed with VSCOcam with f2 presetProcessed with VSCOcam with c1 preset Processed with VSCOcam with f2 presetProcessed with VSCOcam with f2 presetProcessed with VSCOcam with x1 preset

Lieve lezers, mag ik jullie voorstellen aan Yara? Dit vrolijke meisjes met een bos vol prachtige krullen is een van mijn beste vriendinnetjes. Al bijna zes jaar lang concludeerde we afgelopen donderdagavond, waarna ik zei: ‘nog één jaar volhouden en dan blijft onze vriendschap voor altijd.’. Daarop antwoordde Yara ‘Oh, maar daar ging ik al vanuit.’. En ze heeft gelijk, want onze vriendschap blijft.

Yara en ik zijn een soort van yin en yang. Yara is grof gebouwd, ik ben tenger. Yara heeft de mooiste krullen van de wereld, ik heb stijl haar. Yara is klein, ik ben lang. Yara draagt graag iets gedurfdere kleding, ik draag graag basic. Yara sport het liefst vijf keer in de week, ik neem genoegen met één keer per maand een rondje hardlopen. Yara neemt risico, ik speel save. Yara flirt snel, ik voel me daar niet gemakkelijk bij. Yara heeft billen waar je ‘u’ tegen zegt, ik heb die vormen aan de voorkant. Yara is heel erg eigenwijs, ik ben een beetje eigenwijs. Yara gaat door tot ze heeft wat ze wil, ik leg me er sneller bij neer. Yara heeft een rond gezicht, ik een lang gezicht. Yara is dol op dieren, geef mij maar kinderen. Yara wil ver reizen, ik vind Europa al heel wat.

Daarom vind ik de laatste foto ook zo mooi. Hij geeft zo goed weer hoe verschillend we zijn. Maar tegelijk straalt hij ook uit hoe dol we op elkaar zijn. Want we mogen wel veel van elkaar verschillen, er zijn ook dingen waarin we hetzelfde zijn. We kunnen beide een glas droge, witte wijn waarderen. We lusten beide geen koffie. We zijn beide dol op lippenstift. We hebben straks beide een havo diploma. We zitten beide al jaren op atletiek. We zijn beide heel sociaal. En tenslotte houden we ook beide van fotografie (verassing zeker?).

Bij Yara kan ik mezelf zijn. Yara en ik hebben geen woorden nodig om elkaar te begrijpen. Yara en ik hoeven niet met elkaar te praten om het gezellig te hebben. Yara en ik hoeven elkaar niet iedere dag, of zelfs week, te spreken om te weten dat we er toch wel zijn voor elkaar.

Dus lieve lezers, dit is Yara. Een van mijn beste vriendinnetjes, al zes jaar lang. ❤

3 gedachtes over “Dit is Yara.

  1. Pingback: Oranje boven! | hallototziens

Geef een reactie

