Föhnen en strijken is precies hetzelfde.

Hallo, hallo mannetjes van de radio. Jeetje, wat een flauwe openingszin, maar het was het eerste wat in me opkwam. Ik ben daarnet tot een geniale constatering gekomen, al zeg ik het zelf. Luister mee.

Ik wilde vandaag een blousje aan, maar dat blousje moest gestreken worden. Toen ik hem wilde gaan strijken kwam ik er achter dat er nog vier andere blousjes van mij gestreken moesten worden. Dus ik dacht enthousiast: laat ik ze alle vijf maar doen! Well, we zijn geëindigd met drie gestreken blousjes en twee blousjes die nog steeds in de wachtrij hangen voor een beurt. Ik had het er namelijk helemaal mee gehad na blouse één en twee, maar dat waren niet eens de blousjes die ik aan wilde. Dus ja, toen moest ik nog een keer. Zo handig van mezelf.

Ik hoor je denken ‘wat is nou je constatering?’, nou die constatering bedacht ik me tijdens het strijken van het derde blouse. Strijken is namelijk precies hetzelfde als föhnen! Kijk: je hebt het kledingstuk of je haar gewassen, maar eigenlijk kan je er nog helemaal niets mee. Want een niet geföhnd bob-kapsel en een niet gestreken blouse (waar je de kreukels in ziet, anders moet je vooral niet strijken) zien er beide gewoon niet uit. Daarnaast is het ook beide niet nodig, want het mag er dan wel niet uitzien, je gaat er niet dood aan. En tenslotte vind het beide plaats na het wassen van iets.

Dus. Dat was mijn geniale constatering van vandaag. Ben je het er mee eens of denk je ‘Kyra, wat lul jij nou weer voor onzin?’ Ik hoor het graag!

Fijne donderdag allemaal! ❤

PS: Wist je dat je zelfs kan strijken met een föhn? Het is niet ideaal, maar als je lui bent moet je wat.

2 gedachtes over “Föhnen en strijken is precies hetzelfde.

Geef een reactie

