Kort haar, wat vind ik 3 maanden later van?

Happy New Hair
Processed with VSCOcam with f2 preset Processed with VSCOcam with c1 preset Foto 17-01-15 18 57 25 Processed with VSCOcam with f2 preset

Goedenavond lezers van mij! Ik las net dit artikel van NSMBL en besefte me toen dat ik jullie eigenlijk nooit meer heb laten weten of ik op de langere termijn nou ook blij was met mijn korte haar. Ik vertelde in dit artikel wel dat ik het heel leuk vond op het moment dat ik het afgeknipt had, maar hoe vind ik het nu?

Nou dat antwoord is kort en krachtig: leuk. Ik ben nog steeds heel erg gelukkig met mijn korte haar. Natuurlijk is het nu, 3 maanden later, al een stuk langer, maar daar ben ik juist wel blij mee. Ik vond het toch wel erg kort, zeker als ik er zo op terug kijk.

Behalve dat ik mijn haar heel erg leuk vind, is het nu ook een stuk gezonder. Op foto’s is het niet terug te zien, helaas, maar mijn haar is eigenlijk gewoon niet gemaakt voor zo’n lange lengte als ik eerst had. Het brak af, klitte aan elkaar, en voelde lang niet zo zacht als dit haar voelt.

Vaak wordt er gedacht dat kort haar veel minder sexy is, nou moet ik eerlijk zeggen dat al mijn mannelijke vrienden meer fan waren van mijn lange haar, dan van dit haar, maar zelf voel ik me er dus echt niet minder vrouwelijk door. Ik besteed juist veel meer tijd aan mijn haar, en voel me er misschien zelfs vrouwelijker door. Dat tijd besteden is wel echt een dingetje, ik vind het leuk om mijn haar mooi te föhnen, dat zeker, maar het is toch best jammer dat ik nooit zomaar even onder de douche kan springen zonder van te voren na te denken of ik wel tijd heb om mijn haar te föhnen. Het kan op zich wel, alleen ja, dan zit het dus, naar mijn idee, voor geen meter.

Wat ik daarnaast jammer vind is dat ik geen knotten, staarten en vlechten meer in kan. Ik wist dat dat ging gebeuren, maar toch. Nooit meer een zwiepende staart op mijn achterhoofd, of een mooie visgraat vlecht, dat vind ik best jammer.

Ik krijg vaak de vraag of ik het ga laten groeien, alleen weet ik daar het antwoord niet op. Ik denk dat ik het een tijdje op deze lengte ga laten. Maar wanneer ik toch de behoefte krijg aan langer haar, laat ik het gewoon groeien. Ik kan wel zeggen dat ik het nooit meer zo lang zal laten worden als dat het was. Tenzij ik besluit voor een derde keer mijn haar te doneren, maar die kans acht ik niet zo groot.

Dus een korte samenvatting: kort haar? Ik ben er blij mee.

2 gedachtes over “Kort haar, wat vind ik 3 maanden later van?

Geef een reactie

