Wat is studeren leuk.

De titel klinkt waarschijnlijk meteen heel sarcastisch, maar dat is die niet! Nee, ik vind studeren echt heel leuk. Op de middelbare school had ik het ook heel erg naar m’n zin, maar dat kwam vooral door al die gezellige mensen. Vakken zoals Beeldende Vorming, Duits en Geschiedenis boeide me niet zoveel. Ik vond het niet verschrikkelijk, oké geschiedenis vond ik wel echt verschrikkelijk, maar het interesseerde me niet zoveel. Ik leerde omdat ik een diploma wilde halen, en niet omdat ik er echt interesse in had.

Nu ik studeer leer ik nog steeds om een diploma te halen, want dat vind ik gewoon belangrijk. Maar nu is het wel net even anders, de dingen die ik nu leer vind ik namelijk oprecht interessant. Marketing theorieën, bedrijven beschrijven: kom maar door. Natuurlijk zijn er nog steeds dingen waar je mij niet de gelukkigste maak, maar weetje? Dat houdt je je hele leven. Dus hup, bijt je kiezen op elkaar en zet door! Dit is natuurlijk makkelijk praten maar op dit moment zou ik ook moeten ‘studeren’ maar ik type een blogpost, lees andere blogs en bekijk het filmpje van de ‘Brildrager van het jaar’ finale voor de 15e keer. Maar ja, zeg nou zelf: huiswerk is toch gewoon verschrikkelijk?

Geef een reactie

