De Emmaus

In de loop der jaren hebben ze hele kleding kasten met mijn oude kleding kunnen vullen, vele kinderen kunnen voorzien van mijn oude speelgoed en huize in kunnen richten van mijn troep. Wie is ze? De Emmaus. De Emmaus is een tweedehands winkel maar dan net even anders: zij zetten zich namelijk echt in voor de mensen onder ons die het een stuk minder breed hebben. Wij geven thuis dus trouw alles weg aan hun wat we niet meer gebruiken maar zelf was ik nog nooit in zo’n winkel geweest, tot vandaag! 

Na een bezoekje aan de Kruidvat, waar ik (voor de nieuwsgierigen onder ons) mascara, eyeliner, lippenstift en wenkbrauw gel kocht, fietste ik langs het Emmaus inleverpunt. Het was alleen niet meer alleen een inleverpunt, er was een ontzettend mooie winkel bij gebouwd. Omdat ik al jaren zo’n trouwe ‘inleveraar’ ben kon ik het niet laten om even binnen te kijken. Met een grote glimlach heb ik door de winkel gelopen, het was zo mooi om te zien hoe blij mensen waren met de spullen die ze nu zo goedkoop konden krijgen. Boeken, kinderwagens, stoelen, kleding, mensen kochten van alles! 

Het idee dat mensen zoveel plezier kunnen hebben aan spullen waar ik niets meer mee deed vind ik ontzettend fijn en vandaar ook dat ik iedereen aanraad zoveel mogelijk dingen weg te geven in plaats van ze weg te gooien. Het geeft je zelf ook een goed gevoel! 

Geef een reactie

